2014. június 19., csütörtök

Kritika #1



http://nemodatartozol-karool.blogspot.hu/
















Kinézet: Ez az egyik pont aminél nagyon sok blogger elrontja a blogját. Nem veszik figyelembe, hogy ez is ugyan olyan fontos, mint az írás. De úgy látom te erre figyeltél, szóval ezért piros pont! Komolyra váltva a szót, az összképpel kezdeném, e téma kitárgyalását. Én megmondom őszintén, annak a híve vagyok, hogy egy blogon kettő-három betűtípus elegendő. És kell egy színséma, ami annyit tesz, hogy kiválasztassz egy színt, a színnek az árnylatát, és ahhoz igazítod a blogot. Mert ha minden össze vissza van, akkor hába szép a fejléced, az össz kép csúnya lesz. Ez nálad nem olyan nagyon durva hiba, csak nekem picikét szemet szúrt. A modul címek színe túl rikítónak hat, a többi fakó szín mellett, egy kicsit azt szerintem lehetne halványítani. Ez a betűtípus pedig nem annyira jó választás, ezt inkább bejegyzés címnek állítanám be. Mert túl vastag, és felhívja a figyelmet magára, közbe az egész blogban nem a modulokon van a hangsúly. Ráadásul ez a rikítós szín még jobban oda tereli a tekintetünket. A bejegyzés címének betűtípusa pedig, egybe olvadós. Hidd el, láttam már más blogokon is, ez a betűtípus nagyon rossz, néha olvashatatlan. Én lecserélném valami hasonlóra ami a modul címek betűtípusa, vagy akár ugyan olyanra is lehet. Viszont! Ezeket leszámítva az össz kép nagyon szép. A képek szépen rendezettek, mást nem is tudok nagyon kiemelni. Na és most jön a döntő pont, a fejléc. A betűtípus az nagyon szép, jól kitaláltad. A főszereplő alakja nagyon igényesen ki van vágva. Nekem ami kicsit szemet szúrt, hogy túlságosan halványak a háttérben az alakok, párról azt sem tudom mi-ki az. Azt lehetett volna jobban megcsinálni, de egyébként, a lényeg rajta van. Tehát összegezve nekem a kinézeted: 10/8

Történet-Írásmód: Na és most, ez nagyon nehezemre fog esni, de félre kell tennem a "Harry Potter fanatikus" énemet. Mivel kritikus vagyok, ezért kritizálnom kell. Na szóval, mivel csak a prológus van fent, a szereplők kidolgozásáról, nem tudok sokat mondani. Három szereplő volt, aki úgy érzem, ahogy leírtad fontos lesz. A főszereplő, Narcissa néni, és Rori. Ezen kívül, a szereplőkről nem lehet még igazán nagyobb képet kapni, kivéve ugye Elisa-ról, a főszereplőről. Őt szépen jellemezted, a "Rövid Tartalomban" és a Prológusban is. Az ember már most érzi, hogy ez a lány, egy olyan ember, aki nem jó helyre került, és tudni lehet, hogy ez fogja befolyásolni a sztorit. Ami nem minden esetben jó. Sajnálom, hogy ezt kell mondjam, de így van. Te túlságosan is hangsúlyoztad, több helyen kiemelve, hogy ez a lány nem oda került, ahova akart, így az olvasó, már gondolkodik, mire számíthat a blogban. Ennyire nem kell! Persze, a fontos dolgokat ki kell emelni, mint például, hogy miért ezt a  nevet kapta a blog, a Teszleg süveges sztori ugye, amit nagyon szépen kitaláltál, de jobban részletezhettél volna. De erre később vissza térünk. Szóval, ott tartottam, hogy, egy fontos érzést kiemelhetsz, de csak akkor, ha ez nem árul el semmit arról, hogy miről fog szólni az egész történet. Ezt nem árt megjegyezni, szerintem. Térjük át az írás módodra. Szóval, egyes fontos részletek felett a prológusban, igen könnyen átsiklottál. Pl.: a teszleg süveges sztorin. Vagy, hogy hogyan barátkozott össze Hermioneval Elisa. Jobban írd le őket! Mert lehet, amit te kiakartál hozni a részből kihoztad de így az olvasó fejében, megváloszalatlan kérdések maradnak, ami sose vezet jóra. Az érzelmeket viszont nagyon jól tudod éreztetni. Ahogy olvastam a Prológust, éreztem a feszültséget, ami szerintem az egész történetben ott lesz, és az, hogy a lány megakar felelni. Túlságosan is. Ezért azt kell, hogy mondjam ügyes. Van még mit fejleszteni magadon, de alap jártaton, ügyes vagy! A történet alapjáraton nagyon fantázia dús, annyira nem is találkoztam még hasonló fanficcel. Erről csak ennyit tudtam mondani
A történet-Írásmód tehát 10/7


Helyesírás:  Itt nagyon sok ember szokott pontot veszteni, az a helyzet. Elfeledkeznek a vessző használatról, bekezdésekről, stb... De azt kell, hogy mondjam, te remekül vetted az akadályt. Mást nem is tudok hozzáfűzni. 5/5


Összesen:   25/20 És egy hozzá fűzni való: Ettől most kedvem támadt megnézni a HP-t :D Amúgy, komolyan mondom a blogod nagy jövő elé néz, persze fejlődni mindenkinek kell :)


Ölel benneteket: Hanna

2 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Nagyon szépen köszönöm a kritikát, kifogom javítani a hibákat és annak meg kimondottan örülök, hogy ilyen hosszú kritikát írtál, mivel ha általában megkérek valakit, hogy mondja el a véleményét, csak annyit kapok, hogy "jó", "tetszik" vagy épp "nem jó", "nem tetszik". Szóval ezt kimondottan köszönöm.
    Nagyon örülök, hogy nem találtál benne sok hibát, mert az egészet én csináltam, és szerintem eddig ez a legjobb blogkinézetem. :)

    Köszi: Karool :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen. Én annak örülök, hogy nem vetted sértésnek az elmondottakat <3
      nagyon szívesen :)

      Törlés